Wyszczególnione efekty uczenia się bądź grupy efektów uczenia się
Efekty uczenia się zaprezentowano w tabeli poniżej
Uniwersalne charakterystyki poziomu 7 w PRK oraz charakterystyki drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 7 PRK | Charakterystyki drugiego stopnia efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 7 PRK umożliwiających uzyskanie kompetencji inżynierskich | Kierunkowe efekty uczenia się | ||
Symbol efektu kierunkowego | Kierunkowe efekty uczenia się odniesione do poszczególnych kategorii i zakresów | |||
| WIEDZA – absolwent ZNA I ROZUMIE | |||
P7U_W | w pogłębiony sposób wybrane fakty, teorie, metody oraz złożone zależności między nimi, także w powiązaniu z innymi dziedzinami
różnorodne, złożone uwarunkowania i aksjologiczny kontekst prowadzonej działalności |
|
|
|
P7S_WG Zakres i głębia - kompletność perspektywy poznawczej i zależności | w pogłębionym stopniu - wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych lub artystycznych tworzących podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej - właściwe dla programu studiów, a w przypadku studiów o profilu praktycznym - również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem
główne tendencje rozwojowe dyscyplin naukowych lub artystycznych, do których jest przyporządkowany kierunek studiów - w przypadku studiów o profilu ogólnoakademickim | podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych | K_W03 | Ma szczegółową wiedzę nt. tworzenia złożonych aplikacji wielowarstwowych z wykorzystaniem standardów przemysłowych języków programowania. |
K_W04 | Ma szeroką wiedzę na temat teoretycznych aspektów języków programowania oraz przetwarzania programu komputerowego. | |||
K_W08 | Ma zaawansowaną wiedzę na temat struktury, zasady działania oraz komunikacji w systemie informatycznym. | |||
K_W11 | Zna metody zarządzania złożonymi przedsięwzięciami informatycznymi. | |||
| UMIEJĘTNOŚCI – absolwent POTRAFI | |||
P7U_U
| wykonywać zadania oraz formułować i rozwiązywać problemy, z wykorzystaniem nowej wiedzy, także z innych dziedzin
samodzielnie planować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie
komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, odpowiednio uzasadniać stanowiska |
|
|
|
P7S_UW Wykorzystanie wiedzy / rozwiązywane problemy i wykonywane zadania | wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez: — właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie oceny, krytycznej analizy, syntezy, twórczej interpretacji i prezentacji tych informacji, — dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych, — przystosowanie istniejących lub opracowanie nowych metod i narzędzi
wykorzystywać posiadaną wiedzę - formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów - w przypadku studiów o profilu praktycznym
formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi - w przypadku studiów o profilu ogólnoakademickim
formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami wdrożeniowymi - w przypadku studiów o profilu praktycznym | planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań inżynierskich oraz ich rozwiązywaniu: — wykorzystywać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne, — dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym aspekty etyczne, — dokonywać wstępnej oceny ekonomicznej proponowanych rozwiązań i podejmowanych działań inżynierskich
dokonywać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych i oceniać te rozwiązania
projektować - zgodnie z zadaną specyfikacją - oraz wykonywać typowe dla kierunku studiów proste urządzenia, obiekty, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów
rozwiązywać praktyczne zadania inżynierskie wymagające korzystania ze standardów i norm inżynierskich oraz stosowania technologii właściwych dla kierunku studiów, wykorzystując doświadczenie zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską - w przypadku studiów o profilu praktycznym
wykorzystywać zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń, obiektów i systemów typowych dla kierunku studiów - w przypadku studiów o profilu praktycznym | K_U05 | Ma praktyczne umiejętności w zakresie technik bezpieczeństwa IT, potrafi stosować różnorodne metody zapobiegania i obrony przed atakami IT. |
K_U09 | Potrafi poprawnie zaprojektować i zweryfikować interfejs pomiędzy maszyną i użytkownikiem, umożliwiający pełne wykorzystanie możliwości systemu informatycznego. | |||
K_U12 | Potrafi zaprojektować, zaimplementować i dokonać integracji rozproszonego systemu informatycznego. | |||
K_U15 | Potrafi ocenić niezawodność i wydajność systemu komputerowego oraz rozwiązań programowych i sprzętowych w nim zastosowanych. | |||
| KOMPETENCJE – absolwent JEST GOTÓW DO | |||
P7U_K
| tworzenia i rozwijania wzorów właściwego postępowania w środowisku pracy i życia
podejmowania inicjatyw, krytycznej oceny siebie oraz zespołów i organizacji, w których uczestniczy
przewodzenia grupie i ponoszenia odpowiedzialności za nią |
|
|
|
P7S_KK Oceny/krytyczne podejście | krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
| K_K01 | Posiada zdolność do kontynuacji kształcenia oraz świadomość potrzeby i zdolność do samokształcenia w ramach procesu kształcenia przez całe życie. |
P7S_KO Odpowiedzialność/wypełnianie zobowiązań społecznych na rzecz interesu publicznego | wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i orgzanizowania działalności na rzecz środowiska społecznego
inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
| K_K04 | Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową.
|
K_K06 | Rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych we wszystkie aspekty życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały. | |||
P7S_KR Rola zawodowa/ niezależność i rozwój etosu | odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym: — rozwijania dorobku zawodu, — podtrzymywania etosu zawodu, — przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej oraz działania na rzecz przestrzegania tych zasad
|
| K_K02 | Ma wykształconą świadomość ograniczeń nauki i techniki, ich wpływu na środowisko naturalne i społeczeństwo oraz reprezentuje wysoki poziom moralny i etyczny w odniesieniu do problemów społecznych i technicznych. |
K_K06 | Rozumie społeczne konsekwencje przenikania technologii komputerowych i telekomunikacyjnych we wszystkie aspekty życia społecznego; potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji o osiągnięciach informatyki i innych aspektach działalności informatyka oraz potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały. |